Narrow your search
Listing 1 - 10 of 24 << page
of 3
>>
Sort by

Book
De probleemaanpak.
Author:
ISBN: 9063100183 Year: 1993 Publisher: 's-Hertogenbosch Katholiek pedagogisch centrum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Scholen in het voortgezet onderwijs hebben dagelijks met motivatieproblemen van leerlingen en met probleemklassen te maken. Hoe pakken leerkrachten en leerlingbegeleiders die problemen aan? Is er een strategie voor de aanpak van onderwijsproblemen? 'De Probleemaanpak' is een praktisch georiënteerd boek voor iedereen die bij leerlingbegeleiding betrokken is. Het boek geeft stof tot nadenken en handvatten voor een systematische aanpak van onderwijsproblemen. Het beschrijft hoe beleid kan worden uitgezet op het gebied van ondersteunen de tekst. De strategie voor de aanpak van problemen zoals in dit boek beschreven beperkt zich niet tot leerlingbegeleiding, maar is ook toepasbaar op andere onderwijsproblemen. (Bron: uitgeverscatalogus)


Digital
Motivational design for learning and performance : the ARCS model approach
Author:
ISBN: 9781441912497 9781441912503 9781441965790 Year: 2010 Publisher: New York Springer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

It is impossible to control another person’s motivation. But much of the instructor’s job involves stimulating learner motivation, and learning environments should ideally be designed toward this goal. Motivational Design for Learning and Performance introduces readers to the core concepts of motivation and motivational design and applies this knowledge to the design process in a systematic step-by-step format. The ARCS model—theoretically robust, rooted in best practices, and adaptable to a variety of practical uses—forms the basis of this problem-solving approach. Separate chapters cover each component of the model—attention, relevance, confidence, and satisfaction—and offer strategies for promoting each one in learners. From there, the motivational design process is explained in detail, supplemented by real-world examples and ready-to-use worksheets. The methods are applied to traditional and alternative settings, including gifted classes, elementary grades, self-directed learning, and corporate training. And the book is geared toward the non-specialist reader, making it accessible to those without a psychology or teaching background. With this guide, the reader learns how to: Identify motivation problems and goals Decide whether the environment or the learners need changing Generate attention, relevance, confidence, and satisfaction in learners Integrate motivational design and instructional design Select, develop, and evaluate motivational materials Plus a wealth of tables, worksheets, measures, and other valuable tools aid in the design process Comprehensive and enlightening, Motivational Design for Learning and Performance furnishes an eminently practical body of knowledge to researchers and professionals in performance technology and instructional design as well as educational psychologists, teachers and trainers.


Book
Werkboek mission possible
Authors: ---
ISBN: 9789054615156 Year: 2010 Publisher: [Huizen] Pica

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Mission Possible is een persoonlijk ontwikkelingsprogramma voor jongeren in de leeftijd van circa 12 tot 18 jaar. Met dit werkboek kun je zelf, samen met een MP-coach, de elf stappen van Mission Possible stuk voor stuk uitwerken. Dat kan in de volgorde en het tempo dat bij jouw gekozen doel past. Het kan je helpen doelen te stellen en deze ook echt waar te maken. Met behulp van dit boek kun je je eigen sterke punten ontdekken en leer je er gebruik van te maken. Bovendien kan het je helpen bij het vinden en vasthouden van de motivatie die nodig is om dingen te bereiken. Mission Possible is ontwikkeld door de bekende Finse psychiater Ben Furman, die ook Kids' Skills bedacht, in samenwerking met Caroline Beumer-Peeters. Het is gebaseerd op de filosofie van het oplossingsgerichte denken: focus op wat werkt en gebruik dit om nieuwe mogelijkheden te ontdekken.


Book
Is het voor een cijfer? : motivatie in het onderwijs : van het containerbegrip naar hanteerbaar concept : een praktisch boek voor iedereen die wil weten hoe kinderen in het onderwijs beter tot hun recht kunnen komen
Authors: ---
ISBN: 9789081916714 Year: 2013 Publisher: Venlo Novilo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Aan de hand van de laatste wetenschappelijke inzichten op het gebied van geluk, motivatie en presteren wordt in een prettig leesbare tekst met praktische voorbeelden gedemonstreerd hoe kinderen op school weer gemotiveerd kunnen raken en het beste uit zichzelf kunnen halen.


Book
Zin in leren
Author:
ISBN: 9044112872 Year: 2002 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Motiveer!
Author:
ISBN: 9789022996010 Year: 2009 Publisher: Utrecht A.W. Bruna Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Slimme jongens : hoe hou je ze gemotiveerd?
Authors: --- ---
ISBN: 9789023244943 Year: 2009 Publisher: Assen Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Eén van de grootste tragedies van onze tijd is dat veel intellectueel begaafde jongens zich buitengesloten voelen en mede daardoor niet de bijdrage aan de maatschappij leveren die zij zouden kunnen en willen leveren als de situatie gunstiger voor hen was. Maar al te vaak worden de slimste, meeste getalenteerde jongens door 'normaal' begaafde leeftijdgenoten uitgemaakt voor nerd, mietje of nog erger. De nog altijd gangbare gedachte dat hoogbegaafde jongens alles mee hebben, wordt keer op keer gelogenstraft. Velen van hen redden het niet op school, kruipen teleurgesteld in hun schulp en raken in een isolement. Een klein deel 'pikt het niet' en zet de jarenlang opgebouwde frustraties om in opstandig en sociaal ongewenst gedrag. Hoe kan dit gebeuren? Waarom haken begaafde jongens af? Het boek laat zien hoe het leven van hoogbegaafde jongens eruit ziet, met alle mooie en minder mooie kanten. Het geeft ouders en opvoeders, leerkrachten en andere betrokkenen waardevolle inzichten die hen kunnen helpen deze jongens te begeleiden naar een gelukkiger en productiever leven


Book
Motiveren tot leren
Authors: --- ---
ISBN: 9789077866221 Year: 2011 Publisher: Meppel School BV


Book
Motivational Design for Learning and Performance : The ARCS Model Approach
Authors: ---
ISBN: 9781441912497 9781441912503 9781441965790 Year: 2010 Publisher: Boston MA Springer US

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

It is impossible to control another person's motivation. But much of the instructor's job involves stimulating learner motivation, and learning environments should ideally be designed toward this goal. Motivational Design for Learning and Performance introduces readers to the core concepts of motivation and motivational design and applies this knowledge to the design process in a systematic step-by-step format. The ARCS model theoretically robust, rooted in best practices, and adaptable to a variety of practical uses forms the basis of this problem-solving approach. Separate chapters cover each component of the model attention, relevance, confidence, and satisfaction and offer strategies for promoting each one in learners. From there, the motivational design process is explained in detail, supplemented by real-world examples and ready-to-use worksheets. The methods are applied to traditional and alternative settings, including gifted classes, elementary grades, self-directed learning, and corporate training. And the book is geared toward the non-specialist reader, making it accessible to those without a psychology or teaching background. With this guide, the reader learns how to: Identify motivation problems and goals Decide whether the environment or the learners need changing Generate attention, relevance, confidence, and satisfaction in learners Integrate motivational design and instructional design Select, develop, and evaluate motivational materials Plus a wealth of tables, worksheets, measures, and other valuable tools aid in the design process Comprehensive and enlightening, Motivational Design for Learning and Performance furnishes an eminently practical body of knowledge to researchers and professionals in performance technology and instructional design as well as educational psychologists, teachers and trainers.


Book
Boeien! : hoe motiveer je onverschillige kinderen en jongeren
Author:
ISBN: 9789492297617 Year: 2023 Publisher: Amsterdam Hogrefe Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Hij is zo slim, maar hij heeft geen enkele interesse meer in school - of waarin dan ook...''Vroeger hield ze van sporten, maar nu ligt ze alleen nog chagrijnig op bed...''Als er geen games of mobiele telefoons waren, zou mijn kind helemaal niks meer doen...'Klinkt dit bekend? Als je je afvraagt hoe jouw slimme, gemotiveerde kind zo'n ongemotiveerde puber is geworden, dan ben je niet de enige. Steeds meer kinderen lijken geen enkele belangstelling meer te hebben voor de dingen waar ze vroeger wel om gaven. Veelal tieners, maar sommigen kinderen zitten nog op de basisschool.Voor deze ouders is er nu het boek Boeien! In deze bemoedigende gids legt psycholoog en leerexpert Ellen Braaten uit dat kinderen met een gebrek aan motivatie, meer nodig hebben dan alleen aanmoediging of de 'juiste' school, leraar of coach om weer betrokken te raken. Ellen Braaten biedt inzicht in de biologische, psychologische en sociale factoren die motivatie beïnvloeden. Ze ontkracht de mythe van luiheid en helpt je de unieke sterke en zwakke punten en persoonlijkheidskenmerken van je kind beter te leren kennen. Aan de hand van duidelijke, uitvoerbare stappen laat zij zien hoe je het zelfvertrouwen en de betrokkenheid van je kind kunt vergroten."Als je gefrustreerd met je handen in je haar zit als je kind nergens om geeft - en het hem zelfs niets kan schelen dat niets hem boeit - dan is dit boek voor jou! Voordat je je kind nog een keer de les leest, of erger nog, het opgeeft: Ellen Braaten biedt antwoorden die werken. Als een ervaren kluizenkraker leert ze je de wereld van je kind te ontsluiten en indrukwekkende mogelijkheden te openen. Verstandig, praktisch, slim en warm." Edward HallowellEllen Braaten is directeur van het Learning and Emotional Assessment Program van het Massachusetts General Hospital (MGH) en als universitair hoofddocent psychologie verbonden aan Harvard Medical School. Van haar hand verscheen eerder het succesvolle boek Ik snap het wel, maar niet zo snel over kinderen en jongeren met langzame(re) informatieverwerking.https://www.hogrefe.com/nl/shop/boeien-97924.html

Listing 1 - 10 of 24 << page
of 3
>>
Sort by